استقلال نوين
مطالب ورزشي علي الخصوص فوتبالي

جام جهاني امسال نسبت به جام‌هاي قبلي از تکنولوژي هاي جديد‌تري برخوردار است و ايراداتي که در سال 2010 وجود داشته در بازيهاي امسال برطرف شده‌اند.


در سالهاي اخير هر رويداد ورزشي نسبت به رويداد قبلي بينندگان بيشتري پيدا مي‌کند.

اين مساله به دليل افزايش رسانه‌ها و روشهاي پيگيري مسابقات ورزشي است. تکنولوژي بر بازيهاي جام جهاني 2014 نيز تاثير خواهد داشت و امسال تماشاچيان بيشتر از طريق تبلت‌ها تلفن‌هاي هوشمند و اينترنت بازيها را دنبال خواهند کرد.

به نسبت بازيهاي جام جهاني 2010، در بازيهاي امسال تکنولوژي هاي بيشتري به کار گرفته خواهند شد. سه تکنولوژي جديدي که در مسابقات جام جهاني امسال استفاده خواهند شد، عبارتند از:

تکنولوژي خط دروازه:‌

براي اولين بار در بازيهاي جام جهاني از تکنولوژي هاي خط دروازه (GLT) استفاده خواهد شد. اين تکنولوژي به داوران مسابقات کمک خواهد کرد. براي برقراري اين سيستم فيفا از کمپاني‌هاي سازنده GLT خواسته است تا براي تست کردن سيستم‌هاي خود به محل مسابقات بروند. در پايان فيفا Goal control Gmbh را به عنوان تکنولوژي انتخاب شده رسمي در مسابقات جام جهاني 2014 انتخاب کرد. اين سيستم در 12 استاديوم ميزبان بازيها نصب مي‌شود. براي هر خط دروازه 7 دوربين سريع نصب مي‌شوند و موقعيت توپ را به صورت 3 بعدي نشان مي‌دهند. اگر توپ از خط دروازه رد شود ظرف يک ثانيه داور با کمک دستگاهي که به مچ دست متصل مي‌شود از اين قضيه مطلع خواهد شد.

البته ممکن است زياد به اين تکنولوژي نيازي نباشد. آمارها نشان داده است که nv مسابقات کنفدراسيون‌هاي سال 2013 از 68 گل زده شده، هيچ کدام از آنها به تکنولوژي خط دروازه احتياجي نداشتند.

کيفيت تصوير 4 هزار پيکسل (4K)

سوني و فيفا به تازگي اعلام کرده‌اند که با همکاري يکديگر بازيها را با کيفيت تصوير 4 هزار پيکسل مخابره خواهند کرد. البته مشکل اينجاست که تعداد کمي از تماشاچيان به تلويزيون‌هايي با قابليت‌ پخش 4 هزار پيکسل دسترسي دارند و اين تلويزيون‌ها که از تکنولوژي lingo برخوردار هستند از 1000 دلار به بالا قيمت دارند.

سوني تصاويري با کيفيت 4 هزار پيکسل از بازيهاي فينال ، يک چهارم و يک هشتم نهايي جمع آوري خواهد کرد و فيفا در فيلم رسمي خود بعد از بازيهاي جام جهاني اين تصاوير را پخش خواهد کرد.

توپ برازوکا

برازوکاتوپ جديدي است که توسط شرکت آديداس طراحي شده است. از سال 1970 تاکنون آديداس همه توپ‌هاي جام جهاني را طراحي کرده است. نام " برازوکا" در سال 2012 با راي يک ميليون هوادار فوتبال در برزيل انتخاب شد. اين اسم غرور و افتخار ملي برزيلي‌ها را نشان مي‌دهد و رنگ‌هاي روي توپ نشانه احساس و افتخار برزيلي‌ها نسبت به فوتبال کشورشان است.

برازوکا نسبت به توپ‌هاي قبلي فوتبال با تکنولوژي بالاتري ساخته شده است. اين توپ 6 صفحه از جنس پلي اورتان دارد و بر روي آن هزاران گودي کوچک وجود دارد که سرعت توپ را افزايش مي دهد. توپ‌هاي قبلي جام جهاني بيش از حد سبک بودند و به صورت غير قابل پيش بيني اوج مي‌گرفتند. برازوکا تمامي معيارهاي فيفا را دارد و آيروديناميک است.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات

آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استقلال نوين رشت و آدرس esteghlal-novin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان